Samsung UE32C5100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE32C5100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

M. Harreman 15-03-2012
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Wat mij betreft een goede televisie.
Ik heb Caiway als provider en het digitale kastje staat in de woonkamer. Deze televisie staat in mijn slaapkamer, dus alleen de coax kabel erin en ik heb dus dezelfde zenders als in de woonkamer wegens de geintregeerde tuner.
Echter als ik een externe apparaat aanzet bijvoorbeerld mijn PS3 of externe audio systeem dan wilt ie nog weleens signaal wegtrekken en zijn een aantal zenders niet meer te bekijken (met name HD zenders)

Voor de rest een prima televisie!

Marcel2014 17-10-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Samsung UE32C5100 een paar maanden geleden gekocht in de dagaanbieding van Expert. Hiermee hebben wij echt een perfecte keuze gemaakt. Na lang wachten om een LED TV te kopen omdat onze oude tv nog wel voldeed toch de stap gezet om naar een LED te gaan kijken. Gelukkig net die prachtige aanbieding van Expert (scheelt toch weer hoop euro’s) Geen moment spijt gehad, deze TV is een echte aanrader, hij doet wat er wordt beloofd en is een waar genot voor je ogen en orden. Ook de uitbreiding USB, Internet enz. in een woord SUPER. Een echte aanrader dus.

vrijevutter 21-05-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Helaas is de eerste kennismaking met deze tv niet wat we verwachten. Het beeld blijft flikkeren en rollen, dus waarschijnlijk is er iets niet in orde.
Wat ook tegenvalt is het feit dat het geluid helemaal weg valt als je er een koptelefoon in steekt.
Dat was bij onze eerdere tv niet het geval waardoor mijn partner gewoon het geluid aan kon zetten en ik met de koptelefoon het geluid wat harder hoorde. Nu kan er dus alleen geluisterd worden met een koptelefoon of zonder en niet allebei.
Wij twijfelde al of we voor een Samsung zouden kiezen, hebben dit door een actie van Expert wel gedaan maar nu best een beetje spijt van.

Frekiotheman 15-04-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Ik heb deze tv gisteren gekocht bij de mediamark voor €366,-.
De eerste indruk van de tv was/is fantastisch mooi.
Mijn Xbox 360 geeft prachtig beeld, echt adembenemend!
De tv is 60 Hz geen 50Hz.
Het geluid van de tv is gewoon goed, niet perfect maar gewoon goed en fijn om naar te luisteren.
Het instaleren van de tv was echt heel erg simpel, voordat ik de tv kocht verwachtte ik een grote instalatie maar dat viel reuze mee.
Wat wel belangrijk is om te weten is dat de tv bijna als een spiegel reflecteerd, niet zoals bij de Sony bravia waarbij al het licht gedimd word in het beeldscherm.
Al met al ben ik zeer tevreden over deze tv!
Echt een aanrader!
Alleen van het internet op de tv snap ik niets van, dat is wel onduidelijk.

bert2004 25-03-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Goed apparaat en nog mooier design.
Instellen is een fluitje van een cent met de ingebouwde DVB-c tuner.
Geluid wat minder en ik weet wel dat je in iets wat onzettend plat is geen grote luidspreker en klankkast kan creëren.
Het indirecte geluid heb ik nooit gewaardeerd, maar het is een bijtoestel en indirect doe je met verlichting en niet met geluid.
Er is wel een hoop bij te stellen bij aanvangst en dan heb ik het over het geluid en de kleuren. Standaard staat het ding rot afgesteld, maar is goed te verbeteren in het menu.
Al met al maken ze mooie en goede dingen bij Samsung.

kai 13-03-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

goede tv, mooie beeldkwaliteit bij het gebruiken van een full hd apparaat zoals ps3 of blu ray speler. Tv beeld valt tegen. Ik dacht als er een digitale tuner opzit zal het wel beter zijn maar dat valt wel mee. Verder prima tv met laag verbruik door led.

Mooie ledtv 03-02-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Ik heb de tv nu een paar dagen in mijn bezit en ik ben er erg blij mee. Erg strak design. Beeldkwaliteit is erg goed en de digitenne insteekkaart werkte binnen enkele minuten!

een klein nadeel aan de tv: Er is niet echt nagedacht over de ingangen op de achterkant. De tv heeft een mooi dun design. Maar hierdoor passen kabels met een wat dikkere aansluiting niet in de aansluiting op de tv. Er is te weinig ruimte om de aansluitingen op de tv waardoor je de kop van een kabel soms in de weg zit. De digitale pc ingang bijvoorbeeld, een normale monitorkabel past niet omdat de ingang te dicht op de rand zit. Het is wel op te lossen, maar echt handig is het niet!

Maar los van dit kleine punt ben ik zeertevreden over de tv!

H Platje 02-02-2011

---------Update review, 2-2-2011---------
Verbetering van mijn eerdere review
de Samsung moest in mijn woonplaats Halfweg ,om digitale kanalen te ontvangen ,met plug and play of met antenne met de menu toets /automatisch opslaan/ zoekmodus/snel/ op netwerk 8888
en freq 514000 gezet worden verander niet de symboolsnelheid in de regio A. er staat in de http://www.samsung.com/nl/pdf/SEBN_CI_installatie_2010.pdf dat deze op 6900 gezet
moet worden maar dan heb je geen digitale ontvangst in Halfweg , Kennemerland en omgeving al met al niet simpel !!!
na 4 dagen lukte het mij om het goed werkend te krijgen en ook staan de tv stations beter op volgorde.

---------1e review, 30-1-2011---------
De Samsung ue 5100 led tv is mooi om te zien, geschikt voor Ziggo daarom
gekocht met ziggo kaart. TV instellen met afstandbediening en gebruiksaanwijzing is lastig ,de digitale kanalen kan je niet op volgorde zetten???dit is een zeer groot minpunt
de ziggo kaart werkte in eerste instantie niet kreeg foutmelding pas na bellen met ziggo (geen verbetering) en zoeken op internet (met die storing kaart pas insteken als je alle digitalezenders hebt geladen en dan tv een tijdje?? op ned 1) wordt de kaart pas geaccepteerd. (bij ziggo wordt verteld eerste 2 maanden alle kanalen op proef daarna zenders volgens gekozen pakket,bij mij dus niet, alleen de basiszenders). Verplaatsen van de digitale zenders kan niet , dus moet je een lijst met nummers opschrijven lastig !!!!
Op volgorde zetten met gewone analoge zenders . Eerst alles automatisch opslaan ,duurt zeker 15min dan menutoets intoetsen vervolgens verschillende andere toetsen 8x +klein pop-up scherm dan kanaal verzetten DAN ZIJN ER NOG KANALEN DIE GEEN TELETEKST HEBBEN ,worden in frequentie genummerd dus eerst de kanalen identificeren al met al voor 30 kanalen min 3 uur er zijn verschillende mensen in mijn vriendenkring die deze tv dus zeker niet kunnen instellen. niet gebruiksvriendelijk!!!!! als ik dit eerder wist had ik hem absoluut niet gekocht !!!!!

w.reith 21-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Prima TV, goede beeldkwaliteit, geluidskwaliteit is goed, installeren van CI+ module van Ziggo gaat zonder problemen. Een nadeel van de Ziggo-gerectificeerde toestellen is dat het niet mogelijk is om de kanaalvolgorde zelf aan te passen. Het toestel bepaalt op basis van de kannaalnummers van Ziggo de volgorde. Volgens de helpdesk van Samsung (snelle reactie per mail) is de optie om zelf de kanaalvolgorde te wijzigen op 'verzoek van Ziggo' verwijderd!

maurice d 27 12-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Een prachtige LED televisie voor een mooie prijs.
Wauw, wat ziet ie er mooi uit.
Beeldkwaliteit met analoge televisie (voorlopig nog) is zeer goed te doen. We kunnen niet wachten tot de Full HD volop tot zijn recht komt. De dvd recorder met HDMI aansluiting is ook onderweg, dat zal de resolutie ten goede komen.
Let op, deze tv is wel degelijk 100 hz en niet 50, wat soms staat vermeld.
Voorlopig zeer tevreden!

Oelbroeck 10-01-2011
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Mooie tv voor de prijs. Goed beeld (kan nog beter, maar dat ligt aan mijn kabel. Geluid is beter dan van onze Philips tv. De enigste tegenvaller is, maar dat ligt niet aan de tv is dat je CI+ plus moet kopen van 79 euro. Je hebt veel mogelijkheden met deze tv. Eerste indruk ids dus goed.

traspa21 30-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Vandaag is mijn oude tv kapot gegaan, nieuwe led tv gekocht. Is een erg mooie tv, veel mogelijkheden en het ideale van een CI+ module van Ziggo insteekkaart. Wat een scherp beeld. Geen extra kastje meer.

Installatie super eenvoudig.

Mijn vorige lcd tv verbruikte nogal veel stroom, was ook een van de eerste lcd's. Deze zal vast niet zoveel stroom verbruiken, mede door Led technologie.

Hoop hier nog vele jaren plezier van te hebben.

FlexendeLex 09-12-2010
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Gisteren de tv geinstalleerd, prachtig beeld, instellingen zijn een fluitje van een cent, via het snel menu gegevens van Caiway invullen en 30 seconden later HD TV. Het geluid uit de TV is in vergelijking met de 5.1 installalie matig maar uit elke platte TV kom slecht geluid je mist immers een klankkast. Ik had hiervoor een LCD 26" van JVC maar daar loste de pixels langzaam op, de grijze vlekken werden steeds groter. De Samsung bied precies wat ik nodig vind, beeldkwaliteit, LED, ingebouwde HD tuner. de rest gebruik ik niet, zoals ingebouwde mediaspeler ed. Ik heb de TV bij Foka in Rotterdam besteld, de volgende dag in huis. software update is een makkie of met usb maar de LAN verbinding werkte super snel. Aanreder voor wie geen enorm beeldscherm kwijt kan/wil met een prachtig beeld en bedieningsgemak.

BDC 20-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Fijne televisie, de Ziggo Ci+ module werkt goed en ik kan hierdoor zonder extra kastjes haarscherp HD signaal bekijken. Mogelijkheden zijn prima, dat je ook films kunt bekijken via usb is echt geweldig, zelfs hd mkv lopen erg mooi. Ondertiteling via usb is een ander verhaal, ik heb een voor mij bruikbare methode gevonden om ondertiteling via usb weer te geven: Voor mkv met ingebakken srt: gebruik je het programma mkvextracgui-2 (voor de juiste werking ook mkvtoolnix installeren!) om de juiste Nederlandse srt (ondertiteling) eruit te halen. Vervolgens het mkv bestand + de srt exact dezelfde naam geven (niet achter de punt natuurlijk) en in dezelfde map of root van jouw usb plaatsen. Voor DVD: dvd met het programma makemkv omzetten naar mkv (juiste audiospoor selecteren!, alleen ac3 GEEN dts). Vervolgens met het programma DVDSubEdit.exe de Nederlandse ondertiteling selecteren in de originele vob bestanden van de dvd, nu kun je het geheel opslaan als srt. Beide bestanden zelfde naam geven en plaatsen in dezelfde map van het usb stick. Voor dvd is er nog een tweede mogelijkheid, dvd rippen met bijvoorbeeld dvdshrink, vervolgens het geheel met handbrake omzetten naar mkv, in dit programma kun je bij ondertiteling de keuze maken voor Burned In, als je dit doet wordt er een mkv gemaakt met ingebakken (in het beeld) ondertitels die zichtbaar is op elke Samsung tv.

MMAA 10-09-2010
Geschreven voor: Samsung UE32C5100

Tv nu een aantal weken in huis. Gelukkig heb ik niets met CI+ te maken. Wij kijken via Cayway. Antenne erin en instellen. Nog wel een probleem met de landenkeuze. Op Nederland kiest hij maar een gedeelte van de zenders. Staat nu op Oostenrijk. Klok loopt (waarschijnlijk) daardoor een uur vooor op de tv gids.
Verder uitstekende beeldkwaliteit. Geluid is redelijk. Maar heb hem ook digitaal aangesloten op audioset.